Monday, August 26, 2013

A week in New Orleans - Escapade estivale en Nouvelle-Orléans

New Orleans is a neighborhood city all the way. Most tourist can't wait to go to French Quarter and party on Bourbon Street but I enjoy the subdued charm of Garden District much better, with its beautiful old houses built in the 'Greek revival' style of architecture and colorful creole homes. In spite of the heat, we enjoyed walking around. Once in a while, we would find a little bit of shade under the lemon trees (we even spotted the house where the movie 'Benjamin Button was shot!). I thought the picture with my daughter and the blue house was funny because it looks like her outfit matches the house perfectly.

New Orleans est une ville qui se caractérise par l'ambiance de ses quartiers bien distincts. Si c'est le French Quarter et sa bruyante Bourbon street qui attire d'abord les touristes, je succombe plus volontiers aux charmes de Garden District, avec ses maisons de style 'Greek Revival' et parfois peintes avec des couleurs vives à la façon créole. Malgré la chaleur nous nous sommes promenés, trouvant un peu de répit à l'ombre des citronniers. Cette photo m'a amusée car on dirait que les vêtements de ma fille sont parfaitement assorties à cette maison.
Vision d'été / An image of summer

The best part of this trip was for my daughters to see their grandparents and speak French.
Café au lait au café du Monde. Un rituel français qui me manque tant. Je vous invite à regarder mon tableau pinterest 'petit-déjeuner' qui atteste bien de ma passion pour les boissons chaudes et cafféinés.

Café au lait at Café du Monde. This is a French ritual I miss so much. If you look at my 'breakfast' board on pinterest you'll understand my obsession for hot, caffeinated beverages
I had homemade pralines before and after dinner. Oops! Pralines maison avant et après les repas.
J'ai fait un petit tour dans une boutique de fringues vintage 'The Revival Outpost' et mes filles se sont amusées à me chercher une robe (is this your style, mama?).

I stopped at 'The Revival Outpost' and my daughters had fun looking for a dress for me.

No comments:

 
id='footer-wrapper'>